Saturday, 7 January 2012

I'm always wanna love you..Lovely Day

Wake me gently, my sunshine
just like prince in the fairy tale, i will close my eyes and wait
when i open my eyes, please stay by my side, love shot
just like princess in the fairy tales, look and smile at me
even if i do not know that, in my eyes there's only you
and don't know my heart's throbbing, the sound of my heartbeats



I wanna love you, i wanna with you
can you feel it, my feeling
come to me, come a little bit closer and take my heart away
everyday lovely day, everyday i will whispering to you again
sweeter than candy, i will give my love to you



Wanna love you, wanna with you
i will hug you tight
lovely day please try to feel my heart
together forever
 Everyday i will bring only happiness
sweeter than candy, i will give you my love

Wanna love..eventhough..it is imposibble to make you
to love me as i love you so much..
i just need to say you also love me..
it will be the word that most miracle in my life
But if you don't love me..i don't mind
enough for me to see your smile behind  the beautiful lips that always red by your lip balm

Wanna love..eventhough you are far from my eyes and my side..
but if your read this..i want you know that i wrote this just for you..
You are my shining star that had bright my darkest heart

Your brightness make you unable to see me
unable to see me at the corner of your heart..
i'm always looking at you although you didn't notice it
i.m always standing besides although you didn't notice my exist
i'm always want to help you eventhough you don't want it
i'm always sat at your chair when you didn't come to school
i'm always sneaking at your when you concentrate at the whiteboard..
i'm always try to find your motorcycle..just to make sure you come to school
i'm always cleaning your table and chair in the morning..just to make sure you comfortable when you study
I'm always rubbing your head..just to make sure that you are crazy and funny as usual
i don't like when you in a problem..because it will ruin your day..
i'm always set the mirror that i gave you perfectly..just to make sure your don't need to set it
and i'm always remember that i always step at your shoes because it so tiny and small..sorry..i'didn't notice it

That all..and enough..i don't want to tell everything..part of it i want to keep in my memories that always bounds.......

Wednesday, 4 January 2012

Aku dan Dania

Pada 31-12-2011..selepas balik dari kerja...pada malam tu aku pergi mengambil Dania di bandar..saat aku berjumpa dia..aku sangat kagum dengan dia..sangat gembira kerana aku benar-benar memiliki dia setelah sekian lama aku menunggu kedatangan Dania..pada jam 8.30 malam..aku bersama-sama dengan dia mengelilingi bandar Batu pahat yang pada masa tu sibuk dengan kenderaan kerana sambutan tahun baru di Dataran Penggaram...tapi aku tidak ke sana kerana sejak kecil lagi..aku tak pernah menjejakkan kaki aku ke sana pada tahun baru atau sambutan kemerdekaan..malam tu aku membuat keputusan untuk membawa Dania bersiar-siar sekitar Jalan Shahbandar..

Aku gembira sangat bersama dia..
Selepas bersiar-siar sambil melihat keindahan dan kecantikan bintang pada malam tu..aku bersama-sama Dania pulang dan menuju ke rumah barunya..aku memastikan dia selamat sampai..melihat dia pulang dengan selamat amat bermakna bagiku..Aku sayang sangat pada Dania..aku akan jaga dia sebaik mungkin sebab aku tak mahu memiliki selain dia..haha...Dania memang aku punya..aku tak nak kehilangan dia...

Sunday, 25 December 2011

Kinder Bueno & Ferero Rocher Untuk Dia

Salam..tajuk blog ni mungkin pelik sikit daripada isi kandungannya..namun cukup untuk difahami..agaknyalah..
Namun dua jenis coklat ini banyak memberi makna kepada aku..Aku bukan nak cerita tentang kelazatan coklat yang mahal ni..bagi aku memang mahal jugak..tapi sekali sekala kalau kita ada duit lebih..belilah untuk yang tersayang..jangan lupa..cabut tanda harganya dulu..baiklah..















Ada seorang gadis yang suka sangat makan dua jenis coklat ni..kinder bueno tu dah biasa sangat aku bagi kat dia..tapi sebelum dia dapat..aku umpan dia macam-macam dulu..yelah..takkan senang-senang aku nak bagi..lemak arr..Jadi bila aku dah umpan dia dengan Kinder Bueno ni..jadi dia akan belajar dengan sungguh-sungguh sebab dia ni belajar lambat tangkap terutama bab Pengajian Am Kertas 1..tapi aku berbangga dengan keputusan dia dalam pelajaran Bahasa Melayu Kertas 1..cemerlang tu..sebab dia cakap dengan aku dia nak jadi cikgu..seni major..bm minor..aku bangga sangat dengan dia..em..jadi untuk aku cemerlangkan dia dalam pelajaran..so aku umpan dia..kalau dia dapat naikkan pointer..aku bagi 1 kinder bueno..kalau dapat 3.00 aku bagi 2 kinder bueno..akhirnya dia dapat jugak naikkan pointer dia masa percubaan..aku rasa bahagia bila pointer dia naik..tak kesah duit aku terbang..janji dia senyum sebab aku suka tengok dia senyum..tenang rasanya walaupun perangai dia..masyallah..macam hantu..kalau gaduh mulut..dia je yang nak menang..dia ni ego sikit..tapi dalam masa yang sama jiwa dia sangat lemah dan rapuh..takut untuk aku sentuh..dia ni memang baik hati..tapi kadang-kadang keji..tapi itu yang aku suka..pelikkan..
















Em..ferero rocher tu pulak aku bagi mase harijadi dia yang ke 19..sebelum ni aku ada tanya jugak dia suka makan coklat apa selain kinder bueno tu..dia jwb ferero rocher..dalam hati aku terdetik "Alamak..coklat tu yang dia suka..kopak duit aku..huhu"..namun aku tak pernah mengeluh dan akhirnya aku berjaya kumpul duit selama 3 minggu..ingatkan nak beli yang paling mahal..masa tu aku pergi beli dengan Sahabat aku Faridz kat Watson..fikir-fikir balik..ah..aku beli ferero rocher yang 5 biji punya..hu..mahal jugak walaupun sikit..tapi takpe..aku nak tngok dia senyum cukuplah..tak minta apa2 balasan dari dia..walaupun masa nak balik dari Watson aku dan sahabat aku nyaris kena sodok dengan kereta kancil kat selekoh tajam..kalau tak arwah aku berdua dengan kawan aku..STPM tak hbis lagi masa tu..huhu..


Jadi..detik yang dinantikan pun sampai..petang harijadi dia sama dengan tarikh last peperiksaan..so petang tu pkul 4.20 petang aku bagi dia kombinasi Ferero Rocher & Kinder Bueno..pergh masa aku bagi dia..dia punya senyum.menggegar jantung..tapi aku buat2 cool dan relax..haha..aku pun ada bagi dia kad ucapan sikit..kata2 semangat sikit..lebih kuranglah..dia balik aq pun balik dengan hati yang sangat gembira walaupun seluar hitam kesayangan aku habis ditabur tepung dek kedurjanaan dia menabur tepung pada aku..sebenarnya aku yang mula dulu tabur tepung kat dia..jadi dia balas baliklah..haha..


Malam tu aku terima mesej dari dia..ucapan terima ksih kepada aku kerana ucapan yang bermakna aku bagi kat dia..dia cakap tak pernah ada orang beri ucapan kat dia macam tu..haha..Yelah tu..macam aku percaya sangat..tapi dia ada cakap jugak terima kasih kerana menyempurnakan niat dia untuk makan Ferero Rocher tu..perasaan aku pun layan..merewang entah ke mana sambil memikirkan dia dalam minda aku yang terikat nie..haha..aku sekarang agak rindu nak jumpa dia walaupun bila aku jumpa dia aku buat bodoh slumberdog..tapi dalam hati sangat gembira  jumpa dia..haha..so aku menanti saat tahun depan kerana aku dah berjanji nak belanja dia makan..itupun kalau aku ada duitlah..haha..lagipun ada pekara penting yang aku nak cakap dengan dia tu..pelik....


sekarang terpulang pada dia nak dengar atau tak nak..janji aku nak bagitau macam Faridz cakap selau kat aku..ada rezeki insyallah..kalau tak dapat takpe...asal.dapat tengok dia bahagia cukup bagi aku..yang penting aku sentiasa nak tengok senyuman dia yang manis terukir dibibir di yang merah tu(sebenarnya cantik lagi bibir Angelina Jolie)haha..kita tengok sama2 tahun depan..doakan aku berjaya..haha..Salam..


*Please..kepada yang mengenal siapa yang aku maksudkan..tolong jangan bagi tau dia..aku malu..nanti susah
  ma..huhu..

Wednesday, 21 December 2011

Lagu Korea Untuk Dia

It wasn't supposed to be love
It was never supposed to be
I fooled myself many times before, but my heart keeps on calling you
Before i tried to run away
I tried to push a step away
But even then you were growing bigger inside me

I must love you this much
I must wait for you this much
No matter how much it hurts, my heart can't leave you
There must be one love
My heart won't change
The love I protected for you, now I can tell you everything

Your warm eye expression
Your warm love
You are growing bigger inside me

You must have loved me
You must have waited for me
No matter how much I made you hurt, your heart can't leave me

There must be one love
My heart won't change
The love I protected for you, now I can tell you everything
I love you

Sometimes love, or tears will cause problems for us
I love you, I love you I just need you next to me

I must still love you
I must be waiting for you
I could fool my mind, but not my heart

There must be one love
My heart won't change
The love I protected for you, now I can tell you everything
I love you

Tuesday, 20 December 2011

Bound With Memories

Bound with memories bermaksud terikat pada kenangan...ini adalah header bagi blog aku kerana ayat ini amat memberi makna yang mendalam bagi aku . kenangan ini kadangkala mampu membuat kita tersenyum bukan hanya dibibir..namun dihati dan jiwa kita akan juga terukir senyuman yang tak dapat kita gambarkan..tapi dalam masa yang sama.kenangan juga mampu memberikan kesan yang buruk kepada kita kerana mungkin ada kenangan pahit yang tak mampu kita lupakan dan menjadi ingatan dalam sepanjang hidup kita...


Sebenarnya tidak mudah bagi seseorang untuk melupakan kenangan kerana kenangan terletak dalam minda kita yang terikat..kenangan dapat diimbas semula melalui lagu yang kita dengar..wangian yang kita bau dan juga kawasan dan tempat yang kita lalu..perkara inilah yang sebenarnya akan mencetuskan semula ingatan dan kenangan yang ada dalam minda kita walaupun sudah bertahun lamanya kita lupakan ataupun kita terlupa..

Bagi aku..kenangan yang ada dalam minda tidak mampu dicatat..namun kenangan akan tersimpan didalam minda dan menjadi sebahagian dalam ikatan minda..catatan yang kita tulis dan gambar yang kita ambil untuk dibuat kenangan sebenarnya ialah saksi kepada kenangan itu sendiri..namun terpulang kepada setiap individu kerana setiap individu mempunyai pandangan dan idea yang berbeza terhadap kenangan itu sendiri..

Kesimpulan yang mampu aku buat adalah jangan jadikan kenangan buruk sebagai suatu penyeksaan
dan alat untuk kita melarikan diri dari detik sebenar...kenangan yang indah pula akan menjadi senyuman sepanjang masa dan kita akan merasakan kebahagiaannya apabila kenangan manis itu dikongsi bersama sahabt dan rakan serta ahli keluarga..